torsdag 25 oktober 2007

Vattenbyten och fiskköp..

Idag var det dags för städning igen.
Delvattenbyten i samtliga kar och även snigeljakt.

Tar och plockar alla sniglar jag ser 1 gång i veckan och slänger.
Gör jag inte det så får jag en invasion med dessa djur och det vill jag då inte ha..
Men i mitt Endlerskar så finns det inga sniglar. :)

Där hade jag verkligen en explosion av sniglar, så jag gjorde en storstädning.
Kokade roten, grusen och sköljde noga av varenda växt och det gjorde susen.

Inga sniglar.. Skönt det iallafall och slippa dom..

Verkar ha klarat mig i nanokaret med..


Köpten även röda svärdbärare. 4 honor.
Alla hade dessutom röda ögon med.. Lite häftigt..
Skulle nog ha blandat lite mer, men han på Pets hörde nog mig inte där så det blev 4 likadanna.

Men förhoppningsvis så blir inte min hane så utmobbad nu när det finns flera honor i karet.


Idag har jag även betalat mitt ryggsäcksfilter.
Ska bli så kul och testa den sorten..

Det var dagens blogg.

Nu skall jag lägga tillbaka mina nydiskade täckglas så det blir gjort.
Annars lär mina katter ha kul inatt.. :)

Inga kommentarer: