torsdag 18 oktober 2007

Delvattenbyten..

Idag är det Tordsdag och då blev det delvattenbyten för hela slanten..
Tar sin lilla tid och byta vatten i 5 kar och dessutom städa upp.
D.v.s plocka snäckor, döda/risiga växer osv.

Är skönt och ha det gjort med, så nu behöver man inte göra något sånt på en hel vecka.

Min ancistrustjej mår fortfarande skit.. Hon verkar mera svullen
och dessutom har hennes blåsor blivit värre..
Jävla skit säger jag..
Om hon nu dör så funderar jag på att antingen skära upp magen och se hur det ser ut.
För är det en sorts sjukdom så blir det bara sörja av tarmarna och sånt i magen.
Men vad sjutton hette den sjukdomen???
Bukvattensot var det ja, om det nu är den..
Den brukar ju inte drabba Ancistrus heller..

Men jag är inte så förtjust i den tanken att snitta upp henne heller.
Just detta med att skära upp magen på henne..
Näe.. Jag kan ju visserligen rensa gädda och aborre,
men jag räknar inte dom som husdjur direkt..
En sak jag kan göra är att ta henne till närmsta Zoobutik så får dom ställa diagnos.


Men tjejen får bada saltbad lite till och sen håller vi tummarna..
Ska iallafall köpa mig en 22L låda imorn.
22L är ju bättre än 5.

Imorn ska jag även fota mina akvarium lite och eventuellt lägga upp här i bloggen.


Nu skall jag mata fiskarna godnatt och sen sova själv.

Inga kommentarer: