måndag 1 oktober 2007

Ännu en flytt.

En blackMolly-hona fick flytta idag till hotellet.

Gjorde ett Nitrittest med och det visade en del faktiskt..
Vad paff jag blev.. Har matat väldigt sparsamt och så eftersom akvariet är nytt..
Men jag gjorde genast ett delvattenbyte i hotellet på cirka 30%.
Ska byta runt 30% imorn med tänkte jag, vill inte ha Nitriter ju..

Nu är det inte många fiskar kvar som ska få flyttas så detta går framåt..
När den flytten är klar så kommer jag och flytta upp mitt akvarie i köket till vardagsrummet.
Känns inte så bra med söderfönster och dess solsken rakt på akvariet..

Så köksakvariet ska få stå granne med mitt Mollyhotell..

Har limmat lite extra på mitt nanokar med..
Imorn så skall jag se om det är tätt..
Sedan ska det på med en list runt det, det kommer bli snyggt tror jag..
Sen ska karet köras igång.. Är SÅ spänd..

Ska ha det till yngel tänkte jag och till räkor men vilken sort vete sjutton.. :)
Det märker vi.

Inga kommentarer: