måndag 29 oktober 2007

Mera shopping..

Jag är nog shoppingberoende!
Blev en liten tur till Pets idag med och gudars vad jag ÄLSKAR den butiken.
Dom måste nog gilla mig oxå med tanke på vad jag lägger ut där varje månad på saker.

Jag fick blandannat ett stort gäng Posthornsnäckor helt GRATIS!
Röda, med inslag av lite mörkare ränder.
Gratis gillar vi..

Tänkte ha posthorn i mitt 375L, 100L Molly och kanske en ensam snäcka i mitt nano.
Vill inte ha en explosion av snäckor där i.. Aldrig..

Det blev även 3 Gyppyhonor till 375L.
Sedan blev det en orange räka igen.
Men nu är jag riktigt fundersam..

Har läst att honorna är mera starkare i färgen än hanarna..
Igår kom jag hem med en hane och en hona antar jag då den ena var orange som en apelsin och den andra stort sett genomskinlig.

Nu idag bad jag om en hona till och mannen inne på Pets plockade upp en genomskinlig med rom..
Men hallå där.. Trodde honorna var starkare i färgen?
Nu blev jag helt fundersam..
För hanar bär väl inte rom?

Så nu är frågan, vilken är hona och vilken är hane egentligen?
*fundersam*

Nu skall jag ta och fortsätta koppa in mina fiskar och sedan skall jag jaga yngel i mitt Mollyhotell..

Inga kommentarer: