torsdag 27 september 2007

Lite nya fiskar..

Idag imorse så såg jag ytterligare ett litet yngel. Antagligen Guppy.
Håvade upp den lilla och lade den i yngelkassen ganska fort..
Såg ett till yngel, men den hann jag tyvärr inte fånga och sen se en genomskinlig sak på några millimeter i ett akvarie som är 150 cm långt är svårt...

Var och handlade lite fisk idag..
Har sagt att jag inte ska stressa med Mollyhotellet men idag kunde jag inte låta bli.
Köpte 2 Albino/guld Ancistrus, visserligen bebisar och sedan en Silver-Mollyhane.
Min silvertjej var så ensam.
Stort sett alla lever i par utom den och en Dalmartiner..
Ska nog köra så att det blir 2 tjejer per kille. Så det behövs några Mollys till..

Det enda som fattas i Mollyhotellet är White Pearl. men när jag finner såna är en annan femma.
Men å andra sidan så har jag gott om tid på mig.


Har även skurit till glas idag.
Ett nanokar från Aquatic Nature i Cocoon serien i 18.5 L kostar över 900 spänn.
Visserligen med alla tillbehör, men jag kan få ett 39L med tillbehör för 400 spänn.
Så den summan lägger jag då inte ut, känns lite overkill faktiskt..
Men iallafall så blev det 25x25x25 cm, med andra ord en kub på cirka 15L.

Nu ska det bara limmas ihop med..

Hann även med 3 vattenbyten idag, imorn så tar jag sovrummet & köket.

Inga kommentarer: