söndag 2 september 2007

En läcka?

Ibland blir man fundersam..

Mitt Mollyakvarium på 45 Liter verkar läcka, men ändå inte..
Under frigoliten och på baksidan mot väggen så var det blött som sjutton....
Dessutom akvariebänken var dyngsur under..
Rättare sagt, mammas bänk...
I trä dessutom..
Alla vet ju hur fuktigt trä blir..
Speciellt när det är Ekfanér... *hoppsan*

Kanske är så att bubblorna från pumpen på något sätt satt sig på täckglaset och sen på något sätt runnit ner?!
Men det lustiga var att allt var blött under och aldrig längs kanten på akvariet..

Nu står akvariet fyllt med vatten till bristningsgränsen i köket med papper under sig..
Så skall det få stå inatt och imorn ska jag se om det läckt något..


Under tiden så simmar mina Mollys i en 58 Liters vit plastbalja från Biltema..
Var faktiskt en bra sak och köpa den..
Dessutom står den på hjul så jag kan lätt flytta på den, och den är ju perfekt när jag ska göra vattenbyten eller vid såna här tillfällen då jag behöver ett "akutakvarium"
En sådan låda är det...
Perfekt med andra ord..


Detta var dagens blogg och jag återkommer imorn med mera info om läckan..


Godnatt alla.

Inga kommentarer: