söndag 16 september 2007

En död Molly till..

Vad är detta med mig och mina Mollys?? Nu idag dog en hona till av mina Leopard.
Visserligen hade hon varit dålig länge med riktigt stora ögon..
Såg ut som en teleskopsfisk i ögonen..

Vad jag läst mig till så kan det bero på stress och dåligt vatten.
Byter vatten varje vecka, så jag tror inte på det. Däremot på stress.
Akvariet är ganska litet. 45 L, men om cirka 14 dagar så skall alla mina Mollys få flytta till mitt 100L

Så nu blir det inge mer Mollyshopping på ett tag.


Ikväll har jag även flyttat på lite räkor.
Då samtidigt så såg jag 3 yngel i mitt Endlers/Viltfångade kar.
Små söta pyttesmå bebisar.
Ska bli kul och se hur dom växer upp.

Nog om det, jag skrev ju om räkor.
I mitt Guppykar så blir det enbart körsbärsräkor.
I mitt 375L Black och Red Crystal och Amano.
I mitt 100L Mollys White Pearl.

Det ska bli intressant och köra igång det!

Nu är det natten som gäller.

Inga kommentarer: