lördag 13 september 2008

Akvarieplaner.

Eftersom jag fick vattenläckan så blir det en ny start hemma.
Har en del stora planer på gång och lite saker är det Davids fel.. =P

Såhär kommer mitt hem att se ut när allt är klart.
Dock är inte listorna klara ännu.
* framför betyder att akvariet redan finns i min ägo.

* 375
Engelsk sjösten
Röd Slimeline
Scalarer
Praktbotior
Fantompleco eller snowball. ?


* 375
Korallsand?
Röd Slimeline
Floridahummer
Gibbi
40-50 st Stimfisk


*250
Engelsk sjösten
Röd Slimeline
Sällskapsfiskar - Guppy, Molly, Platy, Khulli, Amano osv.
Zebra Ancistrus


*100
Svart quartz
Röd Slimeline
Albino Ancistrus
Guppymix?

*54
Korallsand
Slimeline
Långarmande räkor
Äppensnäckor

*54
Svart quartz
Slimeline
Red Cherry
Yngel (tillsvidare)
(Akvariet är igång just nu utan bakgrund)

*31 Cocoon
Svart quartz
White Pearls
Äppelsnäcka
(Akvariet är igång och klart)

*18.5 Cocoon
Svart quartz
Red Crystals
(Akvariet är igång, dock skall det bytas sand)

*15L
Korallsand
3 guppy
Massa Antemone helena (Snäckätande snäckor)


Det var karen jag har hemma just nu och som skall ställas iordning och grejs.
Dock kommer detta ta lite tid så jag kommer starta och flytta max 2 akvarium åt gången.
Att samtidigt hålla på med allihopa kommer bara sluta med kaos..

Sedan skall det startas flera kar.

Såhär ser resten ut:

125L kub med Scalarepar
125L med Discuspar
100L med Vanlig ancistrus och yngel från sällskapstanken
18.5 Cocoon med Black Crystals
18.5 Cocoon med gula cherry


Det skall byggas ställning och allt sånt nu för jag vill inte ha mera vatten på mitt golv nu.


Over and out!

Inga kommentarer: