söndag 6 juli 2008

VB, PMDD och inredning!

Sådär ja. Ytterligare en dag med mina akvarium!
Blev vattenbyten i samtliga kar och även PMDD.

I mitt 100L när jag slamsög botten så fick jag upp massa konstiga snäckor..
Efter lite luskandes på Zoopet fick jag svar på att det var Malaysiska sandsnäckor..
Nu stoppade jag ner dessa i samtliga kar och hoppas på förökning. :)

Har även fått en del Endlersyngel med.. :)
Alltid kul!

När vi ändå är inne på det så såg jag att jag hade rom på en Anubias från mina Scalare.
Dock så försvann den ganska fort.. :(


Jag står även i valet och kvalet om jag skall ha kvar mina Silverhajar eller inte.
Dom är så jäkla stirriga.

Även en annan kul grej är att mina White Pearls förökar sig som dårar.
Var och skakade lite i Javamossan förr och det bara rasa yngel.. :-)
Sånt gillar vi!

Har även börjar fixa med mitt nya 375L.
Har fyllt upp det med vatten, ska åka och köpa grus nu till veckan och dra igång karet så fort som möjligt!


PMDD!
375: - 15 ml
250: - 10 ml
100: - 5 ml
54: - 2,5 ml

Inga kommentarer: