lördag 3 maj 2008

Shopping och alger..

Idag blev det 2 nya körsbärsräkor till mitt 54L.
Vill ha in lite nytt blod, så ibland köper jag hem 1-5 stycken knallröda för att få bättre kvalité på mina egna. :D

Dessutom fick jag en liten räka på köpet.
Med klor.. Vad söt. Dock har varken jag eller Morgan på Pets en aning om vad det är för sort.
Ska bli intressant och se hur den tar sig.


En annan kul grej jag såg idag var att min röda krabba hade ömsat skal.
Plockade upp det och lade det på Krister som skrek som en liten tjej.. =P
Vad elak man är ibland.

Dessutom ligger min Ancistrushane på rom nu IGEN!
En större klump än sist.. Satan.. Jag kommer bli rik på mina små malar sen.. =P


Hoppas bara mina Albino börjar leka snart..


Jag har även fått låna ett innerfilter av Tobbe.
Min Eheim jag har i mitt 375L verkar inte räcka till, det slemmar fort igen och kommer en massa alger.. Är ju skillnad på och ha Guppy, Platy osv osv och det filtret, nu har jag dubbelt så stora och många fiskar som skitar ner tredubbelt..

Så ett nytt innerfilter och sedan planer på ytterfilter skall det bli.
Ska låna ett av Tobbe tills vidare och sen köpa mig ett eget, men har ingen idé om vad för nått..


Annars lungt på akvariefronten.. :)
Vattenbyten och PMDD imorn då.

Inga kommentarer: