lördag 17 maj 2008

Vattenbyten idag då.
Är ju egentligen söndagar, men idag var vädret så trist och jag hade inget att göra.

Idag blev det riktigt seriöst i mina akvarium.
Har plockat sniglar och såna ägg och haft i mitt 375L, alla fiskar kommer fram och ska mumsa..
Ansat växter och sånt.
Javamossan växer ju som fan rent ut sag, dessutom är den ett bra tillhåll för mina sniglar.

Då jag har massa Ancistrusyngel så blir det en del matande i akvariet och därav alla sniglar..
På ena Javamossan var det 100tal små snigelbebisar.
Tog mossan och skakade den i mitt 375L och det rasade av sniglar, dessutom så skakade jag mossan innan i en plastback på 37L och HELA BOTTEN var full med bebissniglar..

Blev ett stort kalas i mitt 375L. :)


Jag hittade även den del yngel av mina Red och Black Crystal..
Dessutom fick jag en chock.. Jag trodde jag bara hade max 5 stycken crystals i mitt 100L.

När jag lyfte på mossan hittade jag minst 6 stycken vuxna till och 2 stycken halvvuxna..
Som sagt, denna Javamossa kan dölja mycket.
Alltid kul med bebisar..

Har även jagat vanliga småyngel och haft i mitt 54L.

Blev även PMDD i samtliga kar.

375: - 37,5 ml - Full dos
250: - 25 ml - Full dos
100: 2,5 ml - En fjärdedel
54: 2,5 ml - Halv dos
39: 3,5 ml - Nästan hel dos
18: O ml (vågar ej riskera mina White Pearls och dessutom växer javamossan så fint ändå.


Over and out!

Inga kommentarer: