söndag 27 april 2008

PMDD, shopping och vattenbyten..

Nu var det ett tag sen man bloggade, men min tid räcker inte till ibland..
Skolan tar mycket tid, sen när man slutat för dagen så blir det i 98% av fallen raka vägen till stallet och ridning på schemat.

När man väl kommer hem så skall man plocka, dola och städa och såna tråkiga saker.
Datorn hinns inte med och ofta är man så trött så man däckar vid 21-22. =)


Det har iallafall blivit lite shopping.
Lite Guppys och växter och jag fick dessutom hem lite PMDD oxå som jag skall ha i vid varje vattenbyte. Har tagit foton på alla kar nu, ska bli intressant och se om PMDD hjälper..


Idag blev det vattenbyten i samtliga kar och dessutom yngeljakt på Guppy och PMDD.
Dessutom rensade vi lite filter och plockade skräp på botten i samtliga kar..
Funderar på om jag skall skaffa större filter till mitt 375L, tycker det verkar slamma igen ganska fort nu när jag har lite större och fler fiskar... Tåls att tänka på..
PMDD:


375: 30 ml - Nästan hel dos
250: 20 ml - Nästan hel dos
100: 5 ml - Halv dos
54: 2.5 ml - Halv dos
39: 1.5 ml - Halv dos
18: O ml (vågar ej riskera mina White Pearls och dessutom växer javamossan så fint ändå.


Må säga att jag är mycket nervös nu efter första dosen..
Tänk om alla mina fiskar och räkor är döda imorn?


Nu blir det natta...
Over and out..

1 kommentar:

Tobbe sa...

Din lilla gödningsnörd =)
Men låna mitt innerfilter som jag inte använder & se om det blir bättre då?

Kram kram