torsdag 24 januari 2008

Shopping och mera shopping!

Så satt man här igen och ett år äldre.
Fyllde nämligen år igår och blev hela 25 år.. Halvägs till 50. :)

Givetvis så "fira" man det genom att shoppa lite idag på både Pets och på
Akvarie Interiör på Skoghall.


På Pets så fick jag 2 fiskar gratis. :-) Gratis tackar man inte nej till!
1 ensam silverhaj som var lite mager och
1 ny väderål då den ena dog för ett tag sen.

Sedan blev det:
3 Endlers Guppy (2 honor och 1 hane) till mitt 100L med

Red och Black Crystal.
2 stycken "Koi"-Scalarer



Nu ser mitt 375L ut såhär:

5 Silverhajar 2 st större, 3 små
3 Vanliga Ancistrus 1 större, 2 mindre.
2 Pakistanbotior
2 Väderålar
2 Scalarer

1 Prakbotia
1 Öronål
1 Eldstjärt.

Ska gradera upp mig mer fler Scalarer och botior innan jag är nöjd.


Sedan åkte vi vidare till
Skoghall och där blev det lite mera saker.
Då jag fyllt år så fick Tobbe stå för en "
magfloat" och en grotta till mina Ancistrus.
*tack min vän* Me like presents.. =D

Jag köpte:
1 Eldstjärt till 375L
2 Albinoansictrus, givetvis en hona och en hane..
Fick ett väldans bra pris med.. Så jag är nöjd!! :-)
Parva inne i stan skulle väl ta det tredubbla för samma storlek på albinon jag fick hem.
Har för mig att jag sett dom ta 79 kr för yngel på max 5 cm gällande AlbinoAncistrus..

Så mina Ancistrus hamnade i mitt 250L med diverse sällskapsfisk..
Guppy, Platys, Svärdbärare, Mollys, Khulii, Amano osv.


Stod även och pratade akvariegrejer och sånt och jag

och Tobbe fick även se på Davids egna odling av Zebra-Ancistrusen..
Är så avundsjuk.. :) Vill oxå ha Zebror..
Dom är ju verkligen vackra.
Men att lägga ut 1000 spänn på EN fisk känns lite overkill faktiskt..
Riktigt så mycket akvarienörd är jag nog inte, men det kanske kommer? ;-)




Till helgen så blir det vattenbyten och jag skall även höja upp mitt 375L med ytterligare lecablock.
Man är ju en sådan idiot ibland och kommer på sånt här i efterhand..
*slår mig själv i pannan*

Så det kommer bli att tömma akvariet helt, jaga fiskar, plantera om växter och fixa inredning.
Sedan skall jag dra om alla elkablar så det blir en snygg röra under akvariet.
Nu är allt ihopbuntat och det ser för jävligt ut.. Bildbevis finns.. :)
1 eluttag med 2 "hål" och 11 elkontakter..
Inte så konstigt att det slår ifrån här hemma ibland.. =D


Någon dag skall jag även försöka att inhandla lite mer akvarieväxter.
Behöver fylla upp mina akvarium lite till.
Dock Javamossa har jag så det räcker och blir över.
David på
Skoghall har nog funderat lite varför jag köpt så mycket mossa av honom.. =P

Enkelt.. För att sälja tillbaka DYRT till honom!
Skämt åtsido, många akvarier kräver mycket mossa helt enkelt & jag tycker om Javamossan. :-)

Tar och avslutar bloggen med lite bilder.
Observera att fiskelinan ej skall sitta på för evigt.. :-)

Så fort mossan fastnat så ryker linan.




Javamossa i 375L






375L igen.


250L med nya hanen.



54L med Red Cherry & Yngel.



54L andra sidan.



100L med Endlers och Red och Black Crystal.

Mitt 15L Nano med Orange Cherry och Endlers.



Så sist min fina kabelhärva. *skäms*



Godnatt alla. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va smygreklam det var då :) Men jag är nöjd med dagens inköp... :D