torsdag 15 november 2007

Torsdag och vattenbyten..

Torsdag idag och det blev vattenbyten, ansade växter, och gjorde rent mina täckglas..
Blev även snigeljakt.. Hittar alltid en del, men beståndet har minskat väldigt mycket nu sen jag drog ner på maten och går på snigeljakt varje vecka..

Det tar sin lilla tid med 5 akvarium som ska göras rent..

En lustig sak hände i mitt 375L idag..
Hade tagit ut 54L vatten och skulle fylla på med slangen som vanligt..
Varken ljummet eller iskallt utan lagom akvarietempratur..
Kanske för för mycket sprut i slangen? Har ingen aning om vad som hände..

Plötsligt ser jag 3-4 Guppys simma i sidled. Dom betedde sig som dom vore aspackade..
Dessutom blåste dom upp gälarna och flämtade lixom..
Vad sjutton hände där??

Dock hade jag innerfiltret avstängt, men det brukar jag stänga av en kort stund vid vattenbyten då den annars börjar gå torr..
Jättemysko var det iallafall...


Har även hittat 2 döda vanliga Guppy under veckan med..
Denna fisken är verkligen sönderavlad.. Verkar som fisken inte klarar av ett dugg..
Däremot mina andra fiskar mår prima..

Har fått en massa Mollyyngel med. Svarta, vita, gula och prickiga..
En hel drös.. =)
Ska ta och limma ihop ytterligare ett nano nu så får det enbart bli räkor och yngel..

På tal om räkor.. Såg en Red Cherry idag med rom.. Får se nu om det blir räklingar..

Inga kommentarer: