fredag 2 november 2007

Javamossa!

Var så trött igår så jag orkade tyvärr inte blogga.

Äntligen!
Jag har letat som en tok efter Javamossa...
Har lagt lite bud på Tradera på mossan, men har alltid blivit överbjuden.

Zoobutikerna hade ingen mossa heller då den var i sådan dålig kvalité sa dom.
Men igår.. Då hittade jag en som säljer.
Desstuom hade han odlat upp den själv om jag förstod det rätt.

Så 15 spänn för en rejäl bit..
Gissa vem som är JÄTTEGLAD nu!
Jag ska absolut dit fler gånger och köpa mossa och fiskar och annat..

Igår blev det vanliga med.
Delvattenbyten och snigeljakt..

En Guppyhona som verkar ha fått yngel verkar lite dålig.
Men hon ligger i yngelkassen nu med andra yngel och återhämtar sig.
Hon ser lite piggare ut idag.

Igår så skar jag även ut glas till ett nytt nano.
15L igen med måtten 25x25x25 cm.
Sedan skall jag skära till ett nano till, så med andra ord ska jag ha 3 nanon..


Blir nog dags att flytta till större snart. :-)

Idag blir det att plantera mossan och jaga lite sniglar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får ju se om du lyckas få det där karet tätt.. tyckte glaset var lite snett skuret =) men på tisdag ska vi dit & kolla... & på freda.
OM du är snäll kan du få ställa nåra kar hemma hos mig!?!

Nicke sa...

Gå in på www.plantswap.se. Där kan du hitta växter gratis eller till en rimlig peng. Konstigt att du inte hittat javamossa, tycker alla har sådan!