fredag 13 juni 2008

VB, rensning och PMDD

Inte så lungt på akvariefronten..
Massa Red Crystals har dött för mig nu under nätterna.
Fattar ingenting.. Men å andra sidan förstår man inte allt heller..

Idag blir det vattenbyten då mina dagar ser lite knasiga ut..
Är ledig idag, imorn ska jag åka/köra 40 mil till Uppsala-hållet, sedan samma väg hem.
På söndag ska jag ner med en R500 mot Göteborg.. :-)


Böt även grus i mitt 54L, nu är det svart..
Dock tog det en jäkla tid dessvärre och en del Red Cherry strök säkerligen med..


Ska även dra ner på doseringen med PMDD.
Märker i mitt 250L att alla fiskar inte verkar må så bra av det.
Många som får fenklibb och grejer..
Så en MYCKET svagare dos nu i framtiden och sen får vi se vad som sker.


Dosering av PMDD!

375: - 15 ml
250: - 10 ml
100: - 5 ml
54: - 2,5 ml
39: - 2,5 ml

Inga kommentarer: