måndag 17 november 2008

Äntligen, äntligen och åter äntligen!

Back in bloggen! *wohooo*
Lägenheten min är klar och jag är så nöjd!
Nu skall vi hålla oss undan från akvarieläckor! =D


Klockan är snart 03 på natten och här sitter jag!
Stort sett hela dagen har gått åt till akvariefixa!

Just nu är dessa kar igång:

375L
12 Scalarer
5 Praktbotior
3 Siamesiska algätare
1 Snowball - LDA33

Dock balansen i detta kar är inte den bästa.
Mycket alger, tyvärr gjorde jag en hård uppstart med mycket nytt kranvatten och det tar ju sin lilla tid innan nitriter och nitrater blir till en bra och fin nivå!

250L
Sällskapskaret med massa blandfisk.
Guppy, Molly, Svärdbärare, Khulii, Ancistrus, väderål.

Detta kar hamnade inne i vardagsrummet igen där det stod från början.
Det som fattas i detta kar är en röd slime-line och nya täckglas.


54L
Med korallgrus, slimeline och 2 innevånare av räkfamiljen "långarmad räka"
Små monster tydligen, men inte mina.. :D


54L
Red Cherry med diverse yngel från 250L
Dock fattas slime-line på denna med.

31L
White Pearls

18L
Red Crystals

15L
Kanibalsnäckor


Sedan skall jag starta upp två 100L och ett 31L kub igen med black Crystals eller om det blir gula räkor. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra.
Eller så blir det fler kuber... =P


Nu blev det en lång uppdatering och nu är det natta för mig!


Godnatt!

Inga kommentarer: